چوب پلاست

اهمیت استفاده از چوب پلاست با تکیه بر مسایل زیست محیطی

اهمیت استفاده از چوب پلاست بر کسی پوشیده نیست. از سویی کمبود منابع چوبي جنگلي از جدي­­ترين چالش­هاي حال حاضر دنيا و از­ جمله کشورمان ايران در بخش صنعت چوب و فرآورده­هاي چوبي مي­باشد. از طرفی استفاده از ضایعات چوبی به عنوان منابع جایگزین از مهمترين راهکارهايي مي­باشد که در طي سال­های اخیر مطرح بوده است.

رشد فزاينده جمعيت جهان در سال­هاي اخير زیاد بوده است. کمبود منابع چوبي جنگلي در کشورهاي مختلف دنيا دلیلی شده است برای استفاده از مواد جایگزین مناسب را اجتناب ­ناپذير ساخته است.

اهمیت استفاده از چوب پلاست و تولیدات با کیفیت

برای استفاده از این مواد در صنایع جدید و به روز دنیا در کنار تولید محصولات جدید از این مواد، این نیاز وجود دارد که اطلاعات لازم در خصوص کیفیت محصولات تولیدی از ضایعات چوبی کارخانجات از جمله صنایع مبلمان به دست آمده با محصولات چوبی مشابه مقایسه و در جهت بهبود خواص آنها گام برداشته شود.

کامپوزیت­های پلاستو وود یا مواد مرکب چوب-پلاست ” WPC” از جمله مواد مهندسی و ساختمانی جدید هستند که در سال­های اخیر به طور جدی مورد توجه قرارگرفته­اند؛ تولید و مصرف این محصولات در سطح جهان با شتاب زیادی در حال گسترش است؛  موادی که دارای ظاهری شبیه به چوب هستند و در کاربردها اغلب به جای چوب و ترمو وود استفاده می­شوند و با فرآیندهای شکل‌دهی پلاستیک از جمله اکستروژن، تزریق،  تزریق با فشار، انواع تکنیک­های قالب‏گیری  فشاری و حرارتی، پالتروژن و… تولید می شوند.

افزایش روز افزون محصولات چوب پلاست

بررسی‌های صورت گرفته در حیطه علم سنجی حاکی از رشد سریع و روز افزون محصولات چوب پلاست است و پیشرفت­های اخیر در این زمینه وقوع تغییرات اساسی را در محدوده وسیعی از صنایع نوید می­دهد که می­تواند به کاربردهای جدید بینجامد. در حال حاضر، جريان‌هاي اصلي تحقيقات محصولات چوب پلاست به مصراف در ساختمان مانند روفگاردن تمركز دارد. تجربه­هاي به دست آمده در اين حوزه­ها مي­تواند براي متحول كردن سيستم­هاي ساختمانی به كار رود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید