چوب پلاست ویلا سازی

فضا سازی ویلا و ساختمان در کمترین زمانی که میتواند ممکن باشد

نکاتی برای فضا سازی ویلا

امروزه بیش از هر زمان دیگری فضا سازی ویلا و رسیدگی به محوطه باز آن، به بخشی اصلی در معماری و طراحی تبدیل شده است. به لطف وجود محصولات کاربردی همچون چوب پلاست که نه تنها ظاهری زیبا را می‌آفریند که استحکام و مقاومت بالایی نیز دارد، محوطه سازی و ایجاد اماکنی همچون روف گاردن یا تراس گاردن و … را آسان نموده است. محیط بیرونی همانند فضای داخلی در ویلا از قاعده طراحی مستثنی نیست و از روندهای تزئینات و دکوراسیون اصولی اطاعت می‌کند.

حیاط ویلا به خصوص در شهرهای شمالی کشور و شهرهای اطراف پایتخت، به دلیل آب و هوایی مناسب و همینطور برخورداری از منظره طبیعی، یک بعد کاملا جدید برای لحظات استراحت و به اشتراک گذاری با دوستان را فراهم کرده است. با ترکیب طراحی لوکس در کنار کاربرد محصولات مقاوم و مستحکم، پتانسیل تبدیل هر نوع فضای باز به پناهگاه سبز و ارام بخش وجود خواهد داشت. بهره‌وری از محیط بیرونی، همچون محیط داخلی باعث شده تا ساکنین و صاحبین ملک بیش از پیش به این مقوله توجه داشته باشند.

PL008 300x225 - فضا سازی ویلا و ساختمان

اهمیت تولیدات با کیفیت چوب پلاست

برای صحنه سازی منظره طبیعی در ویلا و اجرای خواسته‌های مالک، نیاز است که به تمامی موارد و نکات دقت شود. دستورالعمل‌های اصلی در ذهن ایجاد می‌شوند و الهامات و خواسته‌ها را گرد هم می‌آورد. زندگی دادن به محیط فضای باز شما و ایجاد شاهکار سبز یک هنر است. بنابراین باید قبل از هر چیز به تمامی گزینه‌های موجود بیندیشید تا بتوانید بهترین ایده را در مححیط باز اجرایی نمایید. هنگامی که ایده‌ها تنظیم می‌شوند، تنها چیزی که باقی مانده، این است که از رویا به واقعیت حرکت کنیم. برای اینکه بتوانید بهترین محوطه سازی ویلا را انجام دهید، قطعا نیاز به مشاوره در این زمینه خواهید داشت.

اصلی‌ترین نکته در فضا سازی ویلا

اگر بخواهیم با شما صادقانه در اینباره صحبت کنیم، باید بگوییم که اولین و اصلی‌ترین گامی که شما در فضاسازی ویلا باید انجام دهید، انتخاب محصولی مناسب است. شاید مصالح زیادی برای استفاده در محیط بیرونی در نظر داشته باشید که البته کاربردی باشند. اما بهتر است با نهایت دقت و با توجه به اینکه تصمیم به تغییر فضای باز و محوطه سازی ویلا دارید، متریال مورد نظر را انتخاب کنید. شاید فکر کنید که انتخاب محصول، اهمیت آنچنانی نداشته باشد، اما شما با این کار در اصل سرمایه گذاری خواهید کرد.

قبل از هر اقدامی به این نکته توجه کنید که شما تصمیم به تغییر فضای باز و بیرونی دارید. این یعنی باید مواردی از جمله: مقاومت بالا در برابر هر نوع شرایط آب و هوایی، مقاومت بالا در برابر اشعه خورشید، مقاومت بالا در برابر حشرات و موریان، مقاومت بالا در برابر عوامل فیزیکی- محیطی و … بسیاری موارد دیگر را هنگام انتخاب محصول در نظر بگیرید. به خصوص اگر در محیطی زندگی می‌کنید که رطوبت بالایی دارد، حساسیت در این زمینه بیشتر خواهد شد.

فضا سازی ویلا با معرفی محصولی مناسب فضای باز

احتمالا تا به حال اسم پروفیل چوب پلاست را شنیده‌اید. این متریال در کشور ما به تازگی جایگاه خود را پیدا کرده است اما در کشورهای پیشرفته سالیان زیادیست که در زمینه‌های متعدد مورد استفاده قرار می‌گیرد. چوب پلاست همانطور که از نامش پیداست، متریالی حاصل از چوب و پلاستیک و سری افزودنی‌های خاص است که در نهایت موجب استحکام و مقاومت بالا آن خوهد شد. در اصل این متریال برای فضای باز و بیرونی طراحی و تولید شده است. کفپوش چوبی، فلاورباکس، سقف کاذب و … همگی قابلیت اجرا با این محصول را دارند.

چوب پلاست بهترین محصول برای فضا سازی ویلای شماست. شباهت بالای آن به چوب طبیعی نه تنها محیطی خاص و متفاوت را به وجود می‌آورد که حس گرم و صمیمی به ساکنین منتقل می‌کند. خوشبختانه این محصول چند منظوره است و امکان ساخت سازه های سبک و عناصر متعدد را فراهم نموده است. از ویژگی‌های آن می‌توان به نصب سریع و آسان که البته توسط نصابان حرفه‌ای انجام می‌شود، اشاره نمود.

با این محصول در فضا سازی ویلا هارمونی ایجاد کنید

چند منظوره بودن چوب پلاست امکان ایجاد هارمونی یا یکپارچگی در محیط را برای شما فراهم خواهد کرد. شما می‌توانید از کف تا سقف فضای باز را با چوب پلاست طراحی و اجرا کنید. این بستگی به شما، معمار و طراح دارد که چه ایده‌ای را در نظر گرفته است. دست شما برای کاربرد گسترده این محصول در محوطه سازی باز است.

مسیر رفت و آمد در فضا سازی ویلا را تغییر دهید 

می‌توانید مسیر رفت و آمد یا حتی بخشی از حیاط ویلا را با کفپوش چوبی اجرا کنید. این کار اصلی‌ترین گام برای فضا سازی ویلا خواهد بود. ایده‌های جذابی برای مسیر رفت و آمد در ویلا وجود دارد. نورپردازی کفپوش اجرا شده یا استفاده از سنگ ریزه‌ها و چمن گزینه‌های مناسبی برای ایجاد مسیر رفت و آمد هستند. حتی می‌توان از نرده چوبی در کنار باغچه و برای حصار بندی شیک و متفاوت استفاده کرد.

سازه های سبک را در فضا سازی ویلا جای دهید

آلاچیق چوبی و پرگولا چوبی از سازه های پرکاربرد در محوطه سازی ویلا هستند. اینکه محیطی مناسب برای استراحت و سپری کردن زمان در فضای باز ویلا داشته باشید، بهترین ایده خواهد بود. این سازه‌ها یکی از پرکاربردترین عناصری هستند که این روزها در حیاط ویلا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فضای سبز در فضا سازی ویلا را گسترش دهید

برای اینکه محیطی سرزنده داشته باشید، باید به فضای سبز بیشتر از هر زمان دیگری توجه کنید. همیشه ترکیب چوب در کنار فضای سبز ترکیبی آرامش بخش و دوستداشتنی بوده است. اینجاست که می‌توانید فلاورباکس چوبی اجرا شده با پروفیل چوب پلاست، گیاهان سبز و زنده را سرتاسر فضای ویلا بکارید. همینطور می‌توانید گل‌های پیچک و رونده را در ورودی یا هرجای دیگری از حیاط ویلا بر روی آربور یا رواق‌های چوبی اجرا شده با چوب پلاست، پرورش دهید.

هزاران راهکار دیگر در فضا سازی ویلا وجود دارد که می‌توانید طبق سلیقه یا بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید، اجرایی نمایید. این بستگی به شما دارد که چگونه و از چه طریقی تصمیم به این اقدام بگیرید. چوپکس در همه حال آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان خواهد بود.

اهمیت استفاده از چوب پلاست با تکیه بر مسایل زیست محیطی

کمبود منابع چوبي جنگلي از جدي­­ترين چالش­هاي حال حاضر دنيا و از­ جمله کشورمان ايران در بخش صنعت چوب و فرآورده­هاي چوبي مي­باشد. از طرفی استفاده از ضایعات چوبی به عنوان منابع جایگزین از مهمترين راهکارهايي مي­باشد که در طي سال­های اخیر مطرح بوده است. رشد فزاينده جمعيت جهان در سال­هاي اخير و کمبود منابع چوبي جنگلي در کشورهاي مختلف دنيا، استفاده از مواد جایگزین مناسب را اجتناب ­ناپذير ساخته است.

اهمیت تولیدات با کیفیت چوب پلاست

برای استفاده از این مواد در صنایع جدید و به روز دنیا در کنار تولید محصولات جدید از این مواد، این نیاز وجود دارد که اطلاعات لازم در خصوص کیفیت محصولات تولیدی از ضایعات چوبی کارخانجات از جمله صنایع مبلمان به دست آمده با محصولات چوبی مشابه مقایسه و در جهت بهبود خواص آنها گام برداشته شود.

کامپوزیت­های پلاستو وود یا مواد مرکب چوب-پلاست ” WPC” از جمله مواد مهندسی و ساختمانی جدید هستند که در سال­های اخیر به طور جدی مورد توجه قرارگرفته­اند؛ تولید و مصرف این محصولات در سطح جهان با شتاب زیادی در حال گسترش است؛ موادی که دارای ظاهری شبیه به چوب هستند و در کاربردها اغلب به جای چوب و ترمو وود استفاده می­شوند و با فرآیندهای شکل‌دهی پلاستیک از جمله اکستروژن، تزریق، تزریق با فشار، انواع تکنیک­های قالب‏گیری فشاری و حرارتی، پالتروژن و… تولید می شوند.

افزایش روز افزون محصولات چوب پلاست

بررسی‌های صورت گرفته در حیطه علم سنجی حاکی از رشد سریع و روز افزون محصولات چوب پلاست است و پیشرفت­های اخیر در این زمینه وقوع تغییرات اساسی را در محدوده وسیعی از صنایع نوید می­دهد که می­تواند به کاربردهای جدید بینجامد. در حال حاضر، جريان‌هاي اصلي تحقيقات محصولات چوب پلاست به مصراف در ساختمان مانند روفگاردن تمركز دارد. تجربه­هاي به دست آمده در اين حوزه­ها مي­تواند براي متحول كردن سيستم­هاي ساختمانی به كار رود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید