پلاست 02 - هوازدگی در چوب پلاست

هوازدگی در چوب پلاست

آیا رنگ کامپوزیت های چوب پلاست محو می شود – فرآیند طبیعی هوازدگی

هوازدگی در چوب پلاست اهمیت فراوانی دارد. از سوی دیگر کفپوش ها و پروفیل های چوب پلاست به دلیل دوام و توانایی تقلید نزدیک از چوب طبیعی بسیار محبوب شده است، در حالی که مواد مورد استفاده برای ساخت دک کامپوزیت چوب پلاست می تواند نسبت به تخته های چوب طبیعی در برابر آب و هوا و محو شدن مقاوم تر باشد. با این حال، “محو شدن” به یکی از رایج ترین عبارات جستجوی مرتبط با کفپوش ها و پروفیل های چوب پلاست گرایش دارد، زیرا این یکی از رایج ترین سوالاتی است که از نصابان کفپوش پرسیده می شود.

آیا رنگ کفپوش ها و پروفیل های چوب پلاست محو می شود؟ واقعیت این است که تمام کفپوش ها و پروفیل های چوب پلاست در طول زمان مستعد محو شدن هستند. در واقع، یک پرچم قرمز معمولی که باید با تزئینات ارزان قیمت مراقب آن باشید، وعده عدم محو شدن یا سایش است. برای کمک به شما در تحقیقات خود، این مقاله رایج ترین انواع دکینگ و طول عمر و سطح رنگ پریدگی را که می توانید از هر کدام انتظار داشته باشید فهرست می کند.

کامپوزیت های چوب پلاست نسل اول

کفپوش ها و پروفیل های چوب پلاست بدون درپوش از اولین تخته های کامپوزیت WPC در بازار بودند. اینها که هنوز هم امروزه تولید می شوند، از چوب و الیاف پلاستیکی بازیافتی ساخته می شوند. این کفپوش ها پس از نصب چندین مرحله محو شدن را پشت سر می گذارند. این فرآیند که معمولاً 6-3 ماه طول می کشد، طبیعی است و عمدتاً به دلیل سطح تخته ها است که 60٪ از چوب بازیافتی تشکیل شده است. تخته های ساخته شده از هر درصدی از چوب در طول زمان مستعد محو شدن هستند.

مراحل هوازدگی کفپوش ها و پروفیل های چوب پلاست

اولین مرحله ای که هر کفپوش و پروفیل های چوب پلاست بدون درپوش از آن عبور می کند، خارج شدن مواد استخراجی نامیده می شود. در طی این مرحله، روغن‌ها و تانن‌های طبیعی موجود در الیاف تخته که تا 60 درصد از تخته‌های کامپوزیت چوب پلاست را تشکیل می‌دهند، توسط باران و رطوبت موجود در هوا شسته می‌شوند.

این مرحله معمولا بین شش تا هشت هفته طول می کشد. در این مدت به تخته های کامپوزیت چوب پلاست شما آسیبی نمی رساند. در واقع، محو شدن ممکن است در این مرحله آنقدر ظریف باشد که شما حتی متوجه نشوید. با این حال، تخته‌های سبک‌تر به دلیل غلظت بالای روغن‌های موجود در چوب، بیشتر محو می‌شوند.

در مرحله دوم هوازدگی، بیشتر محو شدن ناشی از اشعه UV خورشید خواهد بود. تخته های عرشه با کیفیت بالا باید دارای فیلتر نور UV باشند تا تاثیر این مرحله را به حداقل برسانند. بهتر است قبل از خرید تابلوهای دکینگ WPC در مورد فیلتر UV بپرسید، به خصوص که محدوده قیمت خود را در نظر می گیرید. این را می توان تا حدی بر اساس کیفیت اجزای چوبی استفاده شده در تخته های عرشه پیش بینی کرد. بهترین راه برای سنجش میزان سایش بعد از نصب تخته ها این است که 6 ماه صبر کنید تا ضربه وارد شود و سپس رنگ تخته های خود را با نمونه ای از همان مدل و ساخت مقایسه کنید. این انعکاس واقعی سطح محو شدن و رنگی که دک کامپوزیت شما باید تا پایان عمر خود حفظ کند ارائه می دهد.

به طور کلی، پس از سه تا شش ماه، رنگ کفپوش کامپوزیت چوب پلاست تثبیت می شود. باز هم، به خاطر داشته باشید که این سایه روشن‌تر از رنگی است که در ابتدا انتخاب کرده‌اید، بنابراین خوب است که هنگام تصمیم‌گیری در مورد رنگ تخته ‌هایتان این را در نظر داشته باشید. علیرغم این رنگ پریدگی طبیعی، عرشه WPC در مقایسه با چوب، گزینه ای کم تعمیر و نگهداری باقی می ماند و همچنین گزینه جذاب تری نسبت به پوشش پلاستیکی است.

کدام تخته ها WPC کمترین رنگ را می گیرند؟

انواع مختلف کفپوش و پروفیل های چوب پلاست با نرخ های مختلف رنگ باختی وجود دارد. به عنوان مثال، تخته های WPC بدون پوست پلاستیکی به دلیل قرار گرفتن بیشتر در معرض مستقیم نور خورشید تا حد زیادی روشن می شوند. علاوه بر این، کفپوش و پروفیل های چوب پلاست که در محدوده قیمت بالاتر قرار دارند، معمولاً دارای فیلتر UV فوق الذکر هستند. ممکن است ارزش پرداخت حق بیمه برای این کار را داشته باشد، به خصوص اگر قصد دارید تابلوهای خود را در فضای بیرونی که تمایل زیادی به نور خورشید دارد نصب کنید.

قابل توجه ترین تغییر در کفپوش و پروفیل های چوب پلاست درجه یک است که از دو یا چند سایه برای تقلید از دانه های چوب طبیعی استفاده می کنند. با گذشت زمان، بسته به کیفیت تخته ها، کنتراست بین سایه های مختلف ممکن است کاهش یابد و در نتیجه ظاهر آن تغییر کند.

با این حال، در کفپوش و پروفیل های چوب پلاست با ظاهر چوبی عمیق‌تر، کمرنگ شدن ممکن است کمتر آشکار باشد. اگر ظاهر تابلوهای شما برای شما بسیار مهم است، همه اینها سوالات مهمی هستند که باید قبل از خرید دک کامپوزیت چوب پلاست بپرسید.

کفپوش و پروفیل های چوب پلاست با تعمیر و نگهداری کم

در حالی که هر کفپوش و پروفیل های چوب پلاست احتمالاً در طول زمان محو می‌شود، این تغییر رنگ نسبت به هوازدگی تخته‌های چوبی سنتی که معمولاً متحمل می‌شوند، ناچیز است. علاوه بر این، WPC گزینه ای است که تعمیر و نگهداری پایینی دارد، زیرا هرگز نیازی به لاک زدن یا لکه دار شدن ندارد و تا حد زیادی رنگ خود را در طول زمان حفظ می کند.

با این حال، اگر رنگ دقیق برای شما جنبه مهمی دارد، مهم است که میزان محو شدن تخته های انتخابی خود را بررسی کنید و گزینه ای را با WPC یا پوست پلاستیکی بازیافتی و همچنین فیلتر UV انتخاب کنید. اگر با دقت و با در نظر گرفتن اقلیم و عوامل محیطی در منطقه خود انتخاب کنید، به عنوان مثال. نور خورشید، باد و بارندگی، کفپوش و پروفیل های چوب پلاست شما می تواند برای دهه های آینده به شما خدمت کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید