چرا کالای چوب پلاست را انتخاب کنیم؟

چرا کالای چوب پلاست را انتخاب کنیم؟


چرا کالای چوب پلاست را انتخاب کنیم؟

کاهش مصرف انرژی ساختمان با چوب پلاستیک

کالای چوب پلاست به حفظ انرژی در ساختمان شما نیز کمک می کند. کفپوش ها و دیوارپوش های کالای چوب پلاست نیز به کاهش مصرف انرژی و کاهش صورتحساب گرمایش و سرمایش ساختمان کمک می کند. علاوه بر این، وزارت انرژی آمریکا تخمین زده است که استفاده از کالای چوب پلاست در خانه ها و ساختمان ها بیشتر از سایر انواع عایقها و به اندازه سالانه بیش از 6 میلیون بشکه نفت صرفه جویی می کند.

زندگی ما و چوب پلاست

کالای چوب پلاست نقش مهمی در زندگی شما بازی می کند. تطبیق پذیری کالای چوب پلاست به آنها اجازه می دهد تا در هر چیزی، از قطعات ماشین گرفته تا عروسک و یا از بطری های نوشابه تا یخچال هایی که بطریها در آن نگهداری می شوند، و روفگاردن ها و محوطه های ساختمان مورد استفاده قرار گیرند. چوب پلاست، از ماشینی که شما با آن به سرکار می روید گرفته، تا تلویزیونی که در منزل تماشا می کنید، به شما کمک می کند که زندگی آسانتر و بهتری داشته باشید.

بسیاری از دولت ها و سازمان های مردم نهاد مانند صلح سبز، به طور فزآینده ای به اثرات زیست محیطی ناشی از اتومبیلها اشاره دارند. در نتیجه این آگاهی، دولت ها در حال اعمال فشار برای تنظیم مقررات سختگیرانه تر و قوانینی جهت حفظ و حمایت از کیفیت محیط زیست برای نسل های آینده هستند.

برای حل منشاء این مشکل (در سطح مواد)، صنایع شیمیایی در حال طراحی مواد بیخطر جدیدی هستند که هر کدام از واکنش های آنها با مصرف حداقل انرژی همراست و اصطلاحاً «شیمی سبز» نامیده می شوند. صنایع چندسازه (کامپوزیت) نیز در حال جستجو موادی است که با محیط زیست سازگارترند.

تمایل روزافزونی در جهت چندسازه های تخری بپذیر و زیستی وجود دارد که مبتنی بر پلیمرهای طبیعی و یا الیاف تجدیدپذیر هستند. ترکیبی از خصوصیات مطلوب فیزیکی و مکانیکی به همراه ویژگی پایداری، فعالیت های گوناگونی را در صنایع چندسازه پلیمری راه اندازی کرده که به «چندسازه های سبز » معروفند. چندسازه های کالای چوب پلاست نتیجه این فلسفه می باشند.

مقادیر قابل توجهی از کامپوزت های کالای چوب پلاست بخصوص در فضای داخلی اتومبیل ها استفاده میشود. یک نمونه خاص داشبوردی از ماشین فورد معروف مدل T تا ماشین سواری بی ام دبلیو سری E-CLASS است. اما کالای چوب پلاست چگونه می تواند به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد و چطور کالای چوب پلاست ماده منتخب برای چنین کاربردهای بسیار متنوع شده است؟ پاسخ ساده به این سئوال این است که کالای چوب پلاست می تواند چیزهایی را که مصرف کنندگان می خواهند و نیاز دارند به صورت مقرون به صرفه فراهم کند.

کالای چوب پلاست دارای ظرفیت منحصر به فردی است که میتواند جهت پاسخ به کاربردهای خاص مورد نیاز مصرف کنندگان تولید شود. بنابراین شاید سؤال دیگری مطرح شود که من چه میخواهم؟ صرفنظر از اینکه شما چگونه به این سوال پاسخ می دهید، احتمالاً کالای چوب پلاست می تواند نیازهای شما را نیز برآورده کند.

اگر محصولی از کالای چوب پلاست ساخته شود حتماً دلیلی وجود دارد و آن دلیل فرصت هایی است که هر چیزی برای کمک به شما، مصرف کننده و آنچه که شما میخواهید یعنی سلامت، امنیت، کارایی و ارزش به شما می بخشد. کالای چوب پلاست پلاستو وود کمک می کند تا این موارد ممکن شود.

WPC چیست؟

WPC یا چوب پلاست یک ماده بسیار بادوام و ایمن است که برای اهداف ساخت و ساز استفاده می شود. این ترکیبی از آرد چوب الیاف چوب و ترموپلاستیک است. تخته های WPC نیز از پرکننده های معدنی و کامپوزیت های پلاستیکی تهیه می شوند. کامپوزیت چوب پلاستیک نیز به عنوان یک گزینه کفپوش قوی و پیشرفته استفاده می شود. دک های چوب پلاست برای کف‌سازی، عرشه، نرده‌ها، نرده‌ها، محوطه‌سازی، پنجره‌ها، درها، روکش‌های بیرونی یا داخلی، برای ساخت قاب‌های در و پنجره، برای آماده‌سازی مستحکم و طراح با مخلوط کردن مبلمان زمین و غیره استفاده می‌شوند.

کالای چوب پلاست و الیاف چوبی

کامپوزیت کالای چوب پلاست  مواد مرکب ساخته شده از الیاف چوب/آرد و پلاستیک (ها) هستند. در ساخت کامپوزیت کالای چوب پلاست علاوه بر الیاف چوب و پلاستیک، می توان از دیگر مواد پرکننده لیگنوسلولزی و یا معدنی استفاده کرد. چوب پلاستها یک زیر مجموعه از دسته بزرگتری از مواد به نام کامپوزیت های الیاف طبیعی-پلاستیک (NFPCs) هستند که ممکن است از دیگر پرکننده های سلولزی مبتنی بر فیبر مانند الیاف خمیر کاغذ، پسماند کشاورزی، بامبو، ضایعات و خاکه‌های صنایع چوبی استفاده شوند. ویژگی‎های گسترده کامپوزیت های چوب و پلاستیک باعث کاربردهای گسترده ی این نوع محصول شده است.

پلیمرها و الیاف چوبی در چوب پلاست

در ساخت اين چندسازه ها محدودۀ وسيعي از پليمرها مانند پلی‎پروپيلن، پلي اتيلن، پلي وينيل كلرايد، پلي استر و … به همراه پركننده هاي سلولزي شامل پودر و الياف حاصل از مواد چوبي، پودر و الياف حاصل از بقاياي محصولات كشاورزي و ضايعات حاصل از انواع كاغذ قابل استفاده مي‎باشند.اهمیت چوب پلاست

مزیت اصلی کالای چوب پلاست این است که با از بین بردن مشکلات چوب، بهترین خواص چوب را حفظ می کند. کامپوزیت های چوب پلیمر یا مواد مرکب چوب-پلاستیک ” چوب پلاست” از جمله مواد مهندسی و ساختمانی جدید هستند که در سال های اخیر به طور جدی مورد توجه قرارگرفته اند؛ تولید و مصرف این محصولات در سطح جهان با شتاب زیادی در حال گسترش است؛  موادی که دارای ظاهری شبیه به چوب هستند و در کاربردها اغلب به جای چوب استفاده می شوند و با فرآیندهای شکل‌دهی پلاستیک از جمله اکستروژن،  تزریق،  تزریق با فشار، انواع تکنیک های قالب‏گیری  فشاری و حرارتی، پالتروژن و… تولید می شوند.

اصطلاح چند سازه های کالای چوب پلاست به چوب به عنوان معرفی از مواد لیفی (فیبری) با منشأ گیاهی، منسوب است. چون می تواند به صورت آرد یا خاک اره یا پسماندهای کشاورزی به صورت برش شده، خرده شده یا آسیاب شده و یا انواع دیگر از الیاف طبیعی ماننده شاهدانه، کتان هندی و کنف باشد که بطور معمول در فرایند صنعتی مربوط، محصول جنبی هستند. عمدتا در یک کامپوزیت، سه ناحیه متمایز شامل: فاز پیوسته، فاز غیر پیوسته و فصل مشترک (interface) وجود دارد این دو فاز تعیین کننده خواص و رفتارکامپوزیت می باشند.

مزایای تخته های WPC:

بردهای چوب پلاست با کیفیت مطمئن عرضه می شوند. این تخته ها متشکل از عوامل تثبیت کننده، اصلاح کننده ها، عوامل کف کننده و عناصری از این دست هستند که نیاز به نسبت اختلاط دقیق دارند. به دلیل ترکیب کامل مواد با کیفیت بالا، تخته های چوب پلاست به مواد باکیفیت تبدیل می شوند.

WPC را می توان به اشکال و اندازه های مختلف قالب گیری کرد. اگر به دنبال درب یا پنجره‌ای طراحان ساخته شده از WPC هستید، این امکان وجود دارد زیرا چوب پلاست ظاهر بسیار غنی و تازه‌ترین پولیش را به شما می‌دهد. به همین دلیل از آن برای درب، پنجره و اثاثیه منزل استفاده می شود.

مواد چوب پلاست در برابر آتش بسیار مقاوم است. محافظت در برابر آتش را فراهم می کند و اثاثیه شما را ایمن نگه می دارد.

مواد چوب پلاست از طریق رنگ یا انتقال حرارتی تحت عملیات سطح مدرن و پیشرفته قرار می گیرند که باعث شکوفایی پروفیل ها، درها یا کفپوش های WPC می شود. درمان سطحی ماهرانه نه تنها ظاهری منحصر به فرد به تخته های چوب پلاست می دهد، بلکه ظاهری جذاب به تخته ها نیز می بخشد.

این یک ماده سازگار با محیط زیست است که استفاده از آن بی خطر است. دست نخورده باقی می ماند و تحت تأثیر شرایط آب و هوایی قرار نمی گیرد و امنیت را از آب، آتش و مواد شیمیایی تامین می کند.

این یک جایگزین امیدوار کننده و مقرون به صرفه برای تخته سه لا است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید