پلاستو وود نسل جدید چوب پلاست

پلاستو وود نسل جدید چوب پلاست


پلاستو وود نسل جدید چوب پلاست

چوب پلاست چیست؟

پلاستو وود نسل جدید چوب پلاست در واقع مواد مرکب ساخته شده از الیاف چوب یا آرد چوب و پلاستیک (پلی اتیلن) هستند. در ساخت کامپوزیت چوب پلاست علاوه بر الیاف چوب و  پلاستیک، می توان از دیگر مواد پرکننده لیگنوسلولزی و یا معدنی استفاده کرد.

چوب پلاست ها یک زیر مجموعه از دسته بزرگتری از مواد به نام کامپوزیت های الیاف طبیعی-پلاستیک (NFPCs) هستند که ممکن است از دیگر پرکننده های سلولزی مبتنی بر فیبر مانند الیاف خمیر کاغذ، پسماند کشاورزی، بامبو، ضایعات و خاکه‌های صنایع چوبی استفاده شوند. پلیمرها و الیاف چوبی در چوب پلاست در ساخت اين چندسازه ها محدودۀ وسيعي از پليمرها مانند پلی‎ پروپيلن، پلي اتيلن، پلي وينيل كلرايد و … به همراه پركننده هاي سلولزي شامل پودر و الياف حاصل از مواد چوبي، پودر و الياف حاصل از بقاياي محصولات كشاورزي و ضايعات حاصل از انواع كاغذ قابل استفاده می باشد.

روفگاردن و پلاستو وود نسل جدید چوب پلاست

امروزه بیش از هر زمان دیگری فضا سازی ویلا و رسیدگی به محوطه باز آن، به بخشی اصلی در معماری و طراحی تبدیل شده است. به لطف وجود محصولات کاربردی همچون چوب پلاست که نه تنها ظاهری زیبا را می‌آفریند که استحکام و مقاومت بالایی نیز دارد، محوطه سازی و ایجاد اماکنی همچون روف گاردن یا تراس گاردن و … را آسان نموده است. محیط بیرونی همانند فضای داخلی در ویلا از قاعده طراحی مستثنی نیست و از روندهای تزئینات و دکوراسیون اصولی اطاعت می‌کند.

افزایش روز افزون محصولات چوب پلاست

بررسی ‌های صورت گرفته حاکی از رشد سریع و روز افزون محصولات چوب پلاست در دنیا است. پیشرفت های اخیر در این زمینه وقوع تغییرات اساسی را در محدوده وسیعی از صنایع نوید می دهد که می تواند به کاربردهای جدید بینجامد. در حال حاضر، جريان‌هاي اصلي تحقيقات محصولات چوب پلاست به مصراف در ساختمان مانند روفگاردن تمركز دارد. تجربه هاي به دست آمده در اين حوزه ها مي تواند براي متحول كردن سيستم هاي ساختمانی به كار رود.

کاربردهای پلاستو وود نسل جدید چوب پلاست

محصولات چوب پلاست با توجه به خصوصیات منحصربه فردی که دارند بیش از گذشته در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است. از جمله کاربردهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کفپوش و دیوارپوش فضای باز با چوب پلاست

محوطه اطراف استخر با چوب پلاست

نمای ساختمان با چوب پلاست

آلاچیق و پرگولا چوب پلاست

پله ومبلمان شهری چوب پلاست

مزیت های پلاستو وود نسل جدید چوب پلاست در چیست؟

از جمله بزرگترین مزیت های چوب پلاست رویکرد سازگار با محیط زیست در استفاده از چوب ضایعاتی و مواد پلاستیکی بازیافتی است. پلاستیک های کامپوزیت چوبی در مقایسه با چوب ماسیو و یا ترمو وود هزینه نگهداری کمی دارند. یکی از دلایل اصلی رشد سریع چوب پلاست هزینه چرخه عمر کم آن است.

تعمیر و نگهداری کم

از جمله دیگر مزیت های چوب پلاست  این ایست که چوب پلاست نیاز به نگهداری بسیار کمی دارد ، زیرا برخلاف پوشش چوبی سنتی نیازی به سنباده زنی ، لاک زدن ، آب بندی یا رنگ آمیزی ندارد.

بادوام و ماندگار

از آنجا که تخته های چوب پلاست ترکیبی از چوب و پلاستیک است، از مقاومت ترکیبی هر دو ماده برخوردار است. تخته های چوب پلاست به دلیل استحکام بیشتر اجزای ترموپلاستیک ، طول عمر بسیار بیشتری نسبت به دیگر محصولات چوبی دارد.

بی خطر

تخته های چوب پلاست با طرح های مقاوم در برابر لغزش (به عنوان مثال شیارها و طرح چوب سه بعدی) ایجاد می شود. و مانند چوب های چوبی سنتی متلاشی نمی شود و آنها را برای کودکان ، حیوانات خانگی و افراد مسن انتخاب امن تری می کند.

مقرون به صرفه

پوشش چوبی سنتی ممکن است در ابتدا ارزان تر به نظر برسد ، اما چوب پلاست در درازمدت از نظر قیمت مقرون به صرفه تر است. این به این دلیل است که چوب پلاست نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارد و برخلاف چوب های سنتی مانند ترمو وود دچار ترک خوردگی ، پوسیدگی یا پیچ خوردگی نمی شود و نیاز به رنگ آمیزی دوره ایی ندارند.

چوب پلاست انتخابی بسیار مناسب برای پوشش اطراف استخر و روف گاردن است ، زیرا ضد آب است. چوب های چوبی سنتی مانند ترمو وود وقتی در معرض رطوبت و آب ایستاده قرار می گیرند متورم و تاب می خورند.

سازگار با محیط زیست

دک های چوب پلاست شامل الیاف چوب و مواد پلاستیکی تجدید پذیر و قابل بازیافت هستند. الیاف چوب معمولاً از چوب های دور ریز توسط تولید کنندگان چوب به دست می آیند. که در غیر این صورت هدر می روند یا به محل دفن زباله ارسال می شوند. این به مواد زندگی تازه ای می بخشد و اطمینان حاصل می کند که هیچ درخت جدیدی برای تولید کفپوش و یا دیوارپوش های چوب پلاست قطع نمی شود.

زیبایی سازه های که با چوب پلاست ساخته می شود

کامپوزیت های چوب پلاست زاییده فناوری جدید و فرآیندهای کارآمد تولید است. آنها ارزش زیبایی و عملکردی به خانه شما می بخشند و در بلند مدت مقرون به صرفه هستند

مزیت های چوب پلاست از جمله خواص فیزیکی خوب چوب پلاست

پایداری ابعادی چوب پلاست بهتر از چوب سنتی مانند ترمو وود است. محصولات چوب پلاست ترک نمی خورند و تغییر شکل نمی دهند و هیچ مشکلی مانند صرفه جویی در سطح و پیچ و تاب وجود ندارد.

ویژگی های محیطی چوب پلاست

محصولات چوب پلاست بر پایه پلیمر پلی اتیلن از نظر کیفیت، وزن سبک، محصول قوی ایی هستند و مواد قابل بازیافت محسوب می شوند.

سفارشی سازی محصولات چوب پلاست

وزن ، مشخصات ، اندازه و رنگ محصولات کامپوزیت چوب پلاست می تواند سفارشی باشد و نیازهای مشتریان را به طور کامل برآورده کند.

مقاومت چوب پلاست در برابر شرایط جوی مختلف

این بزرگترین تفاوت بین چوب پلاست و چوب معمولی و ترمو وود است. چوب پلاست دارای مزایای ضد آب، ضد رطوبت، ضد حشرات، مقاومت در برابر خوردگی، بدون ترک خوردگی و بدون تغییر شکل است.

بیشتر از پلاستو وود نسل جدید چوب پلاست بدانیم؟

چوب پلاست چگونه می تواند به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد؟ چطور چوب پلاست ماده منتخب برای چنین کاربردهای بسیار متنوع شده است؟ پاسخ ساده به این سئوال این است که چوب پلاست می تواند چیزهایی را که مصرف کنندگان می خواهند و نیاز دارند به صورت مقرون به صرفه فراهم کند.

چوب پلاست پلاستو وود دارای ظرفیت منحصر به فردی است که میتواند جهت پاسخ به کاربردهای خاص مورد نیاز مصرف کنندگان تولید شود.

اگر محصولی از چوب پلاست ساخته شود حتماً دلیلی وجود دارد و آن دلیل فرصت هایی است که هر چیزی برای کمک به شما، مصرف کننده و آنچه که شما میخواهید یعنی سلامت، امنیت، کارایی و ارزش به شما می بخشد. چوب پلاستِ پلاستو وود کمک می کند تا این موارد ممکن شود.

کلام آخر در رابطه با پلاستو وود نسل جدید چوب پلاست

چندسازه چوب پلاست به حفظ انرژی در ساختمان شما نیز کمک می کند. کفپوش ها و دیوارپوش های چوب پلاست نیز به کاهش مصرف انرژی و کاهش صورتحساب گرمایش و سرمایش ساختمان کمک می کند.

علاوه بر این، وزارت انرژی آمریکا تخمین زده است که استفاده از چوب پلاست در خانه ها و ساختمان ها بیشتر از سایر انواع عایق ها و به اندازه سالانه بیش از 6 میلیون بشکه نفت صرفه جویی می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید