ساختار چوب پلاست

ساختار چوب پلاست


ساختار چوب پلاست

چوب پلاست و مواد لیگنوسلولزی

ساختار چوب پلاست وودپلاست ها یک زیر مجموعه از دسته بزرگتری از مواد به نام کامپوزیت های الیاف طبیعی-پلاستیک (NFPCs) هستند که ممکن است از دیگر پرکننده های سلولزی مبتنی بر فیبر مانند الیاف خمیر کاغذ، پسماند کشاورزی، بامبو، ضایعات و خاکه‌های صنایع چوبی استفاده شوند. ویژگی ‎های گسترده کامپوزیت های چوب و پلاستیک باعث کاربردهای گسترده ی این نوع محصول شده است. پلیمرها و الیاف چوبی در چوب پلاست در ساخت اين چندسازه ها محدودۀ وسيعي از پليمرها مانند پلی‎ پروپيلن، پلي اتيلن، پلي وينيل كلرايد، پلي استر و … به همراه پركننده هاي سلولزي شامل پودر و الياف حاصل از مواد چوبي، پودر و الياف حاصل از بقاياي محصولات كشاورزي و ضايعات حاصل از انواع كاغذ قابل استفاده می باشد.

مزایای چوب پلاست

از جمله بزرگترین مزیت های چوب پلاست رویکرد سازگار با محیط زیست در استفاده از چوب ضایعاتی و مواد پلاستیکی بازیافتی است. پلاستیک های کامپوزیت چوبی در مقایسه با چوب ماسیو و یا ترمو وود هزینه نگهداری کمی دارند. یکی از دلایل اصلی رشد سریع چوب پلاست هزینه چرخه عمر کم آن است.

ماندگاری و دوام

از آنجا که تخته های چوب پلاست ترکیبی از چوب و پلاستیک است ، از مقاومت ترکیبی هر دو ماده برخوردار است. تخته های چوب پلاست به دلیل استحکام بیشتر اجزای ترموپلاستیک ، طول عمر بسیار بیشتری نسبت به دیگر محصولات چوبی دارد. با محتوای چوب کمتر ، در برابر خوردگی ، پوسیدگی ، پوسیدگی ، موریانه و کپک مقاوم تر می شود.

تعمیر و نگهداری کم

از جمله دیگر مزیت های چوب پلاست  این ایست که چوب پلاست نیاز به نگهداری بسیار کمی دارد ، زیرا برخلاف پوشش چوبی سنتی نیازی به سنباده زنی ، لاک زدن ، آب بندی یا رنگ آمیزی ندارد. می توان آن را با روشهای ساده تمیز کردن تمیز کرد. بعد از یک روز طولانی در محل کار ، زمان بیشتری را صرف لذت بردن از چیدمان خود کنید و زمان کمتری را برای حفظ آن صرف کنید!

مقرون به صرفه

پوشش چوبی سنتی ممکن است در ابتدا ارزان تر به نظر برسد ، اما چوب پلاست در درازمدت از نظر قیمت مقرون به صرفه تر است. این به این دلیل است که چوب پلاست نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارد و برخلاف چوب های سنتی مانند ترمو وود دچار ترک خوردگی ، پوسیدگی یا پیچ خوردگی نمی شود و نیاز به رنگ آمیزی دوره ایی ندارند.

بی خطر

تخته های چوب پلاست با طرح های مقاوم در برابر لغزش (به عنوان مثال شیارها) ایجاد شده است و مانند چوب های چوبی سنتی متلاشی نمی شود و آنها را برای کودکان ، حیوانات خانگی و افراد مسن انتخاب امن تری می کند.

چوب پلاست انتخابی بسیار مناسب برای پوشش اطراف استخر و روف گاردن است ، زیرا ضد آب است. چوب های چوبی سنتی مانند ترمو وود وقتی در معرض رطوبت و آب ایستاده قرار می گیرند متورم و تاب می خورند.

دوستدار با محیط زیست

دک های چوب پلاست شامل الیاف چوب و مواد پلاستیکی تجدید پذیر و بازیافت شده است. الیاف چوب معمولاً از چوب های دور ریز تولید شده توسط تولید کنندگان چوب به دست می آیند ، که در غیر این صورت هدر می روند یا به محل دفن زباله ارسال می شوند. این به مواد زندگی تازه ای می بخشد و اطمینان حاصل می کند که هیچ درخت جدیدی برای تولید کفپوش و یا دیوارپوش های چوب پلاست قطع نمی شود. علاوه بر این ، کامپوزیت های چوب پلاست در دمای پایین تری نسبت به پلاستیک های خالص ذوب می شوند ، بنابراین مصرف انرژی را کاهش می دهند.

اهمیت تولیدات با کیفیت چوب پلاستیک

برای صحنه سازی منظره طبیعی در ویلا و اجرای خواسته‌های مالک، نیاز است که به تمامی موارد و نکات دقت شود. دستورالعمل‌های اصلی در ذهن ایجاد می‌شوند و الهامات و خواسته‌ها را گرد هم می‌آورد. زندگی دادن به محیط فضای باز شما و ایجاد شاهکار سبز یک هنر است. بنابراین باید قبل از هر چیز به تمامی گزینه‌های موجود بیندیشید تا بتوانید بهترین ایده را در مححیط باز اجرایی نمایید. هنگامی که ایده‌ها تنظیم می‌شوند، تنها چیزی که باقی مانده، این است که از رویا به واقعیت حرکت کنیم. برای اینکه بتوانید بهترین محوطه سازی ویلا را انجام دهید، قطعا نیاز به مشاوره در این زمینه خواهید داشت.

نکات مهم در فضا سازی ویلا و روفگاردن

اگر بخواهیم با شما صادقانه در اینباره صحبت کنیم، باید بگوییم که اولین و اصلی‌ترین گامی که شما در فضاسازی ویلا باید انجام دهید، انتخاب محصولی مناسب است. شاید مصالح زیادی برای استفاده در محیط بیرونی در نظر داشته باشید که البته کاربردی باشند. اما بهتر است با نهایت دقت و با توجه به اینکه تصمیم به تغییر فضای باز و محوطه سازی ویلا دارید، متریال مورد نظر را انتخاب کنید. شاید فکر کنید که انتخاب محصول، اهمیت آنچنانی نداشته باشد، اما شما با این کار در اصل سرمایه گذاری خواهید کرد.

فضا سازی ویلا با معرفی چوب پلاست

چوب پلاست بهترین محصول برای فضا سازی ویلای شماست. شباهت بالای آن به چوب طبیعی نه تنها محیطی خاص و متفاوت را به وجود می‌آورد که حس گرم و صمیمی به ساکنین منتقل می‌کند. خوشبختانه این محصول چند منظوره است و امکان ساخت سازه های سبک و عناصر متعدد را فراهم نموده است. از ویژگی‌های آن می‌توان به نصب سریع و آسان که البته توسط نصابان حرفه‌ای انجام می‌شود، اشاره نمود.

احتمالا تا به حال اسم محصول چوب پلاست را شنیده‌اید. این متریال در کشور ما به تازگی جایگاه خود را پیدا کرده است اما در کشورهای پیشرفته سالیان زیادیست که در زمینه‌های متعدد مورد استفاده قرار می‌گیرد. چوب پلاست همانطور که از نامش پیداست، متریالی حاصل از چوب و پلاستیک و سری افزودنی‌های خاص است که در نهایت موجب استحکام و مقاومت بالا آن خوهد شد. در اصل این متریال برای فضای باز و بیرونی طراحی و تولید شده است. کفپوش چوبی، فلاورباکس، سقف کاذب و … همگی قابلیت اجرا با این محصول را دارند.

با این محصول در فضا سازی ویلا هارمونی ایجاد کنید

چند منظوره بودن چوب پلاست امکان ایجاد هارمونی یا یکپارچگی در محیط را برای شما فراهم خواهد کرد. شما می‌توانید از کف تا سقف فضای باز را با چوب پلاست طراحی و اجرا کنید. این بستگی به شما، معمار و طراح دارد که چه ایده‌ای را در نظر گرفته است. دست شما برای کاربرد گسترده این محصول در محوطه سازی باز است.

سازه های سبک را در فضا سازی ویلا جای دهید

آلاچیق چوبی و پرگولا چوبی از سازه های پرکاربرد در محوطه سازی ویلا هستند. اینکه محیطی مناسب برای استراحت و سپری کردن زمان در فضای باز ویلا داشته باشید، بهترین ایده خواهد بود. این سازه‌ها یکی از پرکاربردترین عناصری هستند که این روزها در حیاط ویلا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فضای سبز در فضا سازی ویلا را گسترش دهید

برای اینکه محیطی سرزنده داشته باشید، باید به فضای سبز بیشتر از هر زمان دیگری توجه کنید. همیشه ترکیب چوب در کنار فضای سبز ترکیبی آرامش بخش و دوستداشتنی بوده است. اینجاست که می‌توانید فلاورباکس چوبی اجرا شده با پروفیل چوب پلاست، گیاهان سبز و زنده را سرتاسر فضای ویلا بکارید. همینطور می‌توانید گل‌های پیچک و رونده را در ورودی یا هرجای دیگری از حیاط ویلا بر روی آربور یا رواق‌های چوبی اجرا شده با چوب پلاست، پرورش دهید.

هزاران راهکار دیگر در فضا سازی ویلا وجود دارد که می‌توانید طبق سلیقه یا بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید، اجرایی نمایید. این بستگی به شما دارد که چگونه و از چه طریقی تصمیم به این اقدام بگیرید. چوپکس در همه حال آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان خواهد بود.

اهمیت استفاده از وود پلاست با تکیه بر مسائل زیست محیطی

کمبود منابع چوبي جنگلي از جدي­­ترين چالش­هاي حال حاضر دنيا و از­ جمله کشورمان ايران در بخش صنعت چوب و فرآورده­هاي چوبي مي­باشد. از طرفی استفاده از ضایعات چوبی به عنوان منابع جایگزین از مهمترين راهکارهايي مي­باشد که در طي سال­های اخیر مطرح بوده است. رشد فزاينده جمعيت جهان در سال­هاي اخير و کمبود منابع چوبي جنگلي در کشورهاي مختلف دنيا، استفاده از مواد جایگزین مناسب را اجتناب ­ناپذير ساخته است.

اهمیت تولیدات با کیفیت چوب پلاست

برای استفاده از این مواد در صنایع جدید و به روز دنیا در کنار تولید محصولات جدید از این مواد، این نیاز وجود دارد که اطلاعات لازم در خصوص کیفیت محصولات تولیدی از ضایعات چوبی کارخانجات از جمله صنایع مبلمان به دست آمده با محصولات چوبی مشابه مقایسه و در جهت بهبود خواص آنها گام برداشته شود.

کامپوزیت های پلاستو وود یا مواد مرکب چوبپلاست از جمله مواد مهندسی و ساختمانی جدید هستند که در سال های اخیر به طور جدی مورد توجه قرارگرفته اند؛ تولید و مصرف این محصولات در سطح جهان با شتاب زیادی در حال گسترش است؛ موادی که دارای ظاهری شبیه به چوب هستند و در کاربردها اغلب به جای چوب و ترمو وود استفاده می­شوند و با فرآیندهای شکل‌دهی پلاستیک از جمله اکستروژن، تزریق، تزریق با فشار، انواع تکنیک های قالب‏گیری فشاری و حرارتی، پالتروژن و… تولید می شوند.

افزایش روز افزون تولید و مصرف چوب پلاست

کامپوزیت های چوب پلاست زاییده فناوری جدید و فرآیندهای کارآمد تولید است. آنها ارزش زیبایی و عملکردی به خانه شما می بخشند و در بلند مدت مقرون به صرفه هستند. این محصولات های چوب پلاست محکم و بادوام را می توان برای کفپوش ، مبلمان ، نرده، روف گاردن و موارد دیگر استفاده کرد. بسیاری از خانه های مدرن ، پوشش چوب پلاست را به عنوان نوعی سرمایه گذاری هوشمند برای آینده خانه های خود انتخاب می کنند.

بررسی‌های صورت گرفته در حیطه علم سنجی حاکی از رشد سریع و روز افزون محصولات چوب پلاست است و پیشرفت­های اخیر در این زمینه وقوع تغییرات اساسی را در محدوده وسیعی از صنایع نوید می­دهد که می­تواند به کاربردهای جدید بینجامد. در حال حاضر، جريان‌هاي اصلي تحقيقات محصولات چوب پلاست به مصراف در ساختمان مانند روفگاردن تمركز دارد. تجربه­هاي به دست آمده در اين حوزه­ها مي­تواند براي متحول كردن سيستم­هاي ساختمانی به كار رود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید