قیمت محصولات چوب پلاست

قیمت محصولات چوب پلاست


قیمت محصولات چوب پلاست (با کیفیت!) در سال 1402 (با کیفیت ترین)

قیمت محصولات چوب پلاست با کیفیت چوب پلاستیک به عنوان محصول جدید ساختمانی اینروزها با استقبال زیاد معماران و دست اندرکاران صنعت ساختمان قرار گرفته است. کاربردهای گسترده این محصول از جمله استفاده در روفگاردن، نمای ساختمان، آلاچیق و پرگولا و… توانسته آن را به محصولی ایده آل با خصوصیات ضد آب و ماندگاری بالا تبدیل کند.

برای خرید چوب پلاستیک در ایران، باید عوامل مختلف را در نظر گرفت. از جمله:

1) قیمت یک محصول چوب پلاستیک با کیفیت در بازار ایران چگونه است؟

در حال حاضر (سال 1402) قیمت کفپوش های چوب پلاستیک با کیفیت قابل قبول نمی تواند کمتر از هر متر مربع یک میلیون و سیصد هزار تومان باشد. این رقم برای دیوارپوش ها چیزی حدود یک میلیون تومان می باشد.

2) علت وجود تفاوت قیمت ها در مدل ها و برندهای مختلف چوب پلاستیک در چیست؟

نوع پروفیل تولیدی و استفاده از مواد اولیه مرغوب و کیفیت نهایی محصول چوب پلاستیک منجر به تفاوت قیمت های این محصول میشود.

3) کیفیت چه نقشی در تعیین قیمت دارد؟

مهمترین عامل در تعیین قیمت محصول چوب پلاستیک تفاوت در کیفیت های آنها می باشد.

4) آیا رنگ های مختلف و یا عملیات های سطحی متفاوت در قیمت محصول نهایی چوب پلاستیک تاثیر می گذارد؟

بسته به نوع فرایند تولید و تولیدکننده ممکن است قیمت های محصولات چوب لاست در رنگها و طرح های مختلف متفاوت باشد.

بطور کلی در دنیا عوامل متعددی در تعیین قیمت محصولات کامپوزیت چوب پلاستیک (چوب پلاست) مهم هستند. این عوامل عبارتند از:

  • هزینه مواد اولیه: هزینه مواد اولیه مورد استفاده در تولید محصولات چوب پلاست مانند الیاف چوب یا افزودنی ها و پلاستیک می تواند به طور قابل توجهی بر قیمت تأثیر بگذارد. نوسانات قیمت این مواد می تواند بر قیمت تمام شده محصول نهایی تأثیر بگذارد.
  • افزودنی ها و بهبودها: محصولات چوب پلاست اغلب دارای افزودنی هایی مانند عوامل جفت کننده، تثبیت کننده های UV، عوامل رنگی و بازدارنده شعله هستند که عوامل متعددی در تعیین قیمت محصولات کامپوزیت چوب-پلاستیک (چوب پلاست) مهم هستند.
  • هزینه های ساخت و پردازش: هزینه ساخت و پردازش محصولات چوب پلاست، از جمله تجهیزات، نیروی کار، انرژی و نگهداری، می تواند بر قیمت کلی تأثیر بگذارد. فرآیندهای تولید کارآمد و صرفه جویی در مقیاس می تواند به کاهش این هزینه ها کمک کند. پیچیدگی و کارایی فرآیند تولید نقش تعیین کننده ای در تعیین قیمت دارد. عواملی مانند تکنولوژی مورد استفاده، هزینه تجهیزات، نیاز به نیروی کار و مصرف انرژی همگی در هزینه های ساخت و متعاقباً قیمت محصول نقش دارند.
  • کیفیت و عملکرد: کیفیت و عملکرد محصولات چوب پلاست، از جمله عواملی مانند دوام، استحکام، مقاومت در برابر رطوبت و حفظ رنگ، می تواند بر قیمت آنها تأثیر بگذارد. مواد با کیفیت بالاتر و تکنیک های ساخت پیشرفته ممکن است قیمت را افزایش دهند.
  • طراحی و زیبایی شناسی: طراحی و زیبایی شناسی محصولات چوب پلاست، مانند بافت، الگوهای برجسته و تم های رنگی، می تواند بر قیمت آنها تأثیر بگذارد. سفارشی سازی یا پرداخت های ویژه نیز ممکن است به هزینه کلی اضافه کند.
  • اندازه و ابعاد: اندازه، ضخامت و ابعاد محصولات چوب پلاست می تواند بر هزینه تاثیر بگذارد. محصولات بزرگتر یا ضخیم تر ممکن است به مواد اولیه بیشتری نیاز داشته باشند، منجر به هزینه تولید بالاتر و در نتیجه قیمت بالاتری شوند.
  • تقاضا و رقابت بازار: تقاضا و رقابت بازار می تواند بر قیمت گذاری محصولات چوب پلاست تأثیر بگذارد. اگر تقاضا زیاد باشد و رقابت محدود وجود داشته باشد، ممکن است قیمت ها بالاتر باشد. برعکس، در یک بازار رقابتی با تقاضای کم، قیمت ها ممکن است رقابتی تر باشند.
  • صدور گواهینامه و انطباق: محصولات چوب پلاست که دارای گواهینامه های خاصی هستند یا با استانداردهای صنعتی خاص مطابقت دارند، ممکن است به دلیل هزینه های اضافی مربوط به اخذ و نگهداری این گواهینامه ها، قیمت های بالاتری داشته باشند.
  • حمل و نقل و تدارکات: هزینه حمل و نقل و تحویل محصولات چوب پلاست نیز می تواند بر قیمت آنها تأثیر بگذارد. عواملی مانند مسافت، نحوه حمل و نقل و هزینه سوخت می توانند بر هزینه کلی تأثیر بگذارند. همچنین عواملی مانند هزینه های حمل و نقل و تغییرات منطقه ای در دسترس بودن مواد خام ممکن است بر قیمت محصولات چوب پلاست در مکان های جغرافیایی مختلف تأثیر بگذارد.
  • در نظر گرفتن این عوامل هنگام تعیین قیمت محصولات کامپوزیت چوب پلاستیک مهم است، زیرا بسته به محصول خاص، شرایط بازار و سایر متغیرها می توانند متفاوت باشند.

تفاوت قیمت چوب پلاست و ترمو وود چه مقدار است؟

در وهله اول باید بپذیریم هر کیفیتی، قیمتی دارد. بطورکلی قیمت هر متر مربع ترمو وود در مقایسه با چوب پلاست بیشتر بوده و گاها به بیش از 50 درصد می رسد. از عوامل اصلی گرانی ترمو وود می توان به این موضوع اشاره کرد که تمام ترمو وودهای مرغوب، وارداتی بوده و از کشور فنلاند وارد می شوند و در نتیجه قیمت بالایی داشته و این قیمت با افزایش نرخ ارز بشدت افزایش می یابد و بعضاً به بیش از دو برابر می رسد.

چرا بعضاً چوب پلاست هایی با قیمت پایین در بازار بفروش میرسد؟

بدون شک هیچ ارزانی بی دلیل نیست. بسته به کیفیت و همچنین خدماتی که هر تولیدکننده ارائه میدهد قیمت محصول تولیدی متفاوت می باشد. به این دلیل بعضی از تولیدکنندگان ترجیح میدهند بدون آینده نگری، محصولات خود را ارزان بفروشند و از سوی دیگر در تولید محصولات خود از مواد اولیه با کیفیت پایین استفاده می کنند که سبب آسیب کالای تولیدی در مدت کم میشود.

میزان گارانتی محصولات چوب پلاست بطور استاندارد و معقولانه باید چه مدت باشد؟ آیا گارانتی های 15 و یا 25 ساله صحت دارد؟

به باور ما مدت زمان گارانتی محصولات چوب پلاست بطور معقولانه و منطقی دو سال است. گاهاً با جستجو در میان تولیدکنندگان مطرح دنیا به اعداد بالاتری می رسیم اما باید به این نکات توجه و در مورد آنها تحقیق کرد:

1- تفاوت سطح تکنولوژی تولیدات مطرح جهانی 2- تفاوت “گارانتی” و “وارانتی” 3- تفاوت بالای قیمت محصولات مطرحِ جهانی و داخلی. در مورد آن دسته از شرکت های داخلی که تولیدات خود را مدت های طولانی مانند 20 سال گارانتی می کنند ذکر چند نکته الزامیست:

2- آیا شرکت های فوق همراه با فروش اجناس شان برگه گارانتی معتبر بلحاظ حقوقی ارائه میدهند که قابل پیگیری باشد یا فقط این گارانتی را کلامی ارائه می دهند؟! 2- بیاید فرض کنید که در سال 1395 محصولی را از یکی از این شرکت ها خریداری کرده اید و آنها، محصول شان را 20 سال گارانتی میکنند.

حال پس از گذشت مثلا 18 سال، محصول استفاده شده دچار آسیب های متعددی شده است، اکنون سال 1413 است! آیا شرکت فوق وجود خارجی دارد؟! آیا به آن مراجعه می کنید تا خسارت محصولی را که 18 سال پیش خریداری کردید را دریافت کنید؟ آیا امکان پیگیری وجود دارد؟ پیشنهاد ما به شما این است: از فروشندگان صادق خریداری کنید و هر صحبتی را بدون ارائه دلیل، منطق و مدرک نپذیرید.

در پایان، جهت خرید محصولات چوب پلاست با برترین کیفیت تولیدی در ایران، می توانید مستقیما از کارخانه تولیدی پلاستو وود محصولات خود را بدون دغدغه تهیه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید