چوب پلاست

چوب پلاست در زندگی ما

چه شما آگاهی داشته باشید یا نه، چوب پلاست نقش مهمی در زندگی شما بازی می کند. تطبیق پذیری چوب پلاست به آنها اجازه می دهد تا در هر چیزی، از قطعات ماشین گرفته تا عروسک و یا از بطری های نوشابه تا یخچال هایی که بطریها در آن نگهداری می شوند،و روفگاردن ها و محوطه های ساختمان مورد استفاده قرار گیرند. چوب پلاست، از ماشینی که شما با آن به سرکار می روید گرفته، تا تلویزیونی که در منزل تماشا می کنید، به شما کمک می کند که زندگی آسانتر و بهتری داشته باشید.

بسیاری از دولت ها و سازمان های مردم نهاد مانند صلح سبز، به طور فزآینده ای به اثرات زیست محیطی ناشی از اتومبیلها اشاره دارند.

در نتیجه این آگاهی، دولت ها در حال اعمال فشار برای تنظیم مقررات سختگیرانه تر و قوانینی جهت حفظ و حمایت از کیفیت محیط زیست برای نسل های آینده هستند. برای حل منشاء این مشکل (در سطح مواد)، صنایع شیمیایی در حال طراحی مواد بیخطر جدیدی هستند که هر کدام از واکنش های آنها با مصرف حداقل انرژی همراست و اصطلاحاً «شیمی سبز» نامیده می شوند.

صنایع چندسازه (کامپوزیت) نیز در حال جستجو موادی است که با محیط زیست سازگارترند. تمایل روزافزونی در جهت چندسازه های تخری بپذیر و زیستی وجود دارد که مبتنی بر پلیمرهای طبیعی و یا الیاف تجدیدپذیر هستند. ترکیبی از خصوصیات مطلوب فیزیکی و مکانیکی به همراه ویژگی پایداری، فعالیت های گوناگونی را در صنایع چندسازه پلیمری راه اندازی کرده که به «چندسازه های سبز » معروفند.

بیشتر از چوب پلاست در پلاستو وود بدانیم

چندسازه های چوب پلاست نتیجه این فلسفه می باشند. مقادیر قابل توجهی از کامپوزت های چوب پلاست بخصوص در فضای داخلی اتومبیل ها استفاده میشود.

یک نمونه خاص داشبوردی از ماشین فورد معروف مدل T تا ماشین سواری بی ام دبلیو سری E-CLASS است. اما چوب پلاست چگونه می تواند به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد و چطور چوب پلاست ماده منتخب برای چنین کاربردهای بسیار متنوع شده است؟

پاسخ ساده به این سئوال این است که چوب پلاست می تواند چیزهایی را که مصرف کنندگان می خواهند و نیاز دارند به صورت مقرون به صرفه فراهم کند.

چوب پلاست دارای ظرفیت منحصر به فردی است که میتواند جهت پاسخ به کاربردهای خاص مورد نیاز مصرف کنندگان تولید شود. بنابراین شاید سؤال دیگری مطرح شود که من چه میخواهم؟ صرفنظر از اینکه شما چگونه به این سوال پاسخ می دهید، احتمالاً چوب پلاست می تواند نیازهای شما را نیز برآورده کند.

اگر محصولی از چوب پلاست ساخته شود حتماً دلیلی وجود دارد و آن دلیل فرصت هایی است که هر چیزی برای کمک به شما، مصرف کننده و آنچه که شما میخواهید یعنی سلامت، امنیت، کارایی و ارزش به شما می بخشد. چوب پلاستِ پلاستو وود کمک می کند تا این موارد ممکن شود.

کلام آخر در رابطه با چوب پلاست

چندسازه چوب پلاست به حفظ انرژی در ساختمان شما نیز کمک می کند. کفپوش ها و دیوارپوش های چوب پلاست نیز به کاهش مصرف انرژی و کاهش صورتحساب گرمایش و سرمایش ساختمان کمک می کند.

علاوه بر این، وزارت انرژی آمریکا تخمین زده است که استفاده از چوب پلاست در خانه ها و ساختمان ها بیشتر از سایر انواع عایقها و به اندازه سالانه بیش از 6 میلیون بشکه نفت صرفه جویی می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید